Jaké technologie jsou důležité pro digitální transformaci?
Technologie pohání potřebu digitální transformace a podporuje digitalizaci organizace. I když žádná
jedna aplikace nebo technologie neumožňuje transformaci, několik je pro digitalizaci zásadních:
- cloud computing, který organizaci poskytuje rychlejší přístup k jejímu softwaru, novým funkcím a aktualizací
zacím spolu s ukládáním dat, odkudkoliv a kdykoliv; - komoditizované informační technologie, které organizaci poskytují možnost zaměřit investice a
zdroje lidí na přizpůsobení IT, které ji odlišují na trhu; - mobilní platformy, které umožňují vykonávat práci kdekoliv a kdykoliv;
- strojové učení a AI, které, když jsou poháněny komplexními datovými programy, poskytují organi-
zacím pohledy na rychlejší a přesnější rozhodnutí v oblasti prodeje, marketingu, vývoje produktů a
dalších strategických oblastí; - automatizace, jako například RPA, která nasazuje roboty, které dokáží zvládnout všední, opakující
se úlohy rychleji a přesněji než lidé, kteří jsou od těchto úkolů osvobození, aby mohli vykonávat práci s
vyšší hodnotou; - další nové transformační technologie, které pomáhají organizacím rychleji se pohybovat, pracovat efektivněji a vytvářet nové produkty a služby, včetně těchto:
• blockchain
• rozšířená realita (AR) a virtuální realita (VR)
• sociální média
• IoT
• edge computing
Jak vyvinout strategii digitální transformace?
Digitální transformace může mít různé podoby, ale zpravidla spadá do jedné nebo více oblastí. Úspešná transformace začíná vizí, která nastavuje, jak využít počítačové technologie k dosažení strategických cílů na základě vlastního digitálního obchodního modelu organizace.
Implementace špičkových technologií, bez ohledu na to, jaké jsou slibné, bez pochopení toho, jak přinesou
návratnost investice (ROI) organizaci a jejím zákazníkům, nepovede k transformaci.
Každá společnost potřebuje solidní obchodní strategii postavenou na digitálních schopnostech zítřka
a dejte si pozor to nebude sprint, to je maratón.
Transformace není jednorázové cvičení. Odborníci se shodují v tom, že organizace musí svou strategii
průběžně vyhodnocovat a upravovat tak, aby maximalizovaly hodnotu firmy.
Každá organizace musí mít svou vlastní vizi úspěchu, ale následují kroky, na které by měla být každá
organizace připravena při vypracování strategického plánu digitální transformace.
Identifikujte existující a potenciální návrh hodnoty prostřednictvím interního hodnocení a externího výzkumu.
Vytvořte vizi toho, čím by měla být organizace v budoucnosti, včetně toho, jak by se měly vyvíjet její produkty a služby tak, aby odpovídaly potřebám a očekáváním zákazníků.
Vytvořte plán digitální transformace, který nabízí způsob, jak přejít ze současného do příštího stavu.
V rámci tohoto strategického plánování by měly vedoucí pracovníci zhodnotit stávající schopnosti organizace – od dovedností zaměstnanců až po existující balík IT, formulovat, jaké další schopnosti budou potřebné a navrhnout plán na získání těchto schopností. Vedoucí organizací budou muset čerpat z řady tradičních disciplín, jako je projektový management, jakož i z nových technik, jakými jsou například agilní metodiky, aby mohli svou organizaci, její kulturu, lidi a technologie úspěšně přenést do budoucnosti.
Jaké jsou hlavní a klíčové výhody digitální transformace?
Transformace umožňuje organizacím uspět v této digitální době: To je největší přínos digitální transformace. Pro firmy znamená tento úspěch vyšší příjmy a vyšší zisky. V případě jiných typů organizací, jako jsou neziskové instituce, jim digitální metriky úspěchu, které provedly, umožňují lépe sloužit svým zainteresovaným stranám.
Přestože hlavním přínosem digitální transformace je přežití a síla v budoucnosti, transformační iniciativy přinášejí organizacím mnoho dalších výhod.
Patří sem následující:
- zvýšená účinnost a výkonnost, protože implementace technologií, jakými jsou AI a RPA, zvyšuje produktivitu pracovníků, snižuje počet chyb a urychluje uvedení na trh – propracované obchodní procesy, které umožňují digitální technologie, mezitím dále zvyšují produktivitu a tempo podnikání;
- zlepšená interakce se zákazníky, zaměstnanci a obchodními partnery, protože organizace jsou schopné lépe zpracovávat údaje, aby dělali moudřejší a přesnější rozhodnutí a předvídali potřeby svých různých zúčastněných stran;
- větší obratnost a schopnost reagovat na měnící se trhy, protože kultura a schopnosti organice se mění na podporu probíhajících změn;
- vylepšená schopnost inovací jako svižnější pracovní síla a aktualizované technologické možnosti
- podporují a podporují experimentování a zároveň omezují riziko
Tyto výhody pomáhají pohánět probíhající transformaci, protože automatizace umožňuje zaměstnancům přejít k inovativnější a hodnotnější práci a větší agilita umožňuje organizaci lépe identifikovat příležitosti a zaměřit zdroje na jejich využití.
Jaké jsou výzvy digitální transformace?
Přestože se 91% organizací zabývá nějakou formou digitální transformace a 87% vedoucích představitelů podniků tvrdí, že digitalizace je prioritou, „pouze 40% organizací zavedlo digitální iniciativy do pohybu“.
8% podniků selže ve svých iniciativách digitální transformace; uvádějí se tyto hlavní důvody neúspěchu:
• neudržitelné výnosy
• omezenou limitovanou adopci uživatelů
• opuštěné, samostatné a neintegrovateľné projekty do ekosystému
Následují nejběžnější důvody, které odborníci uvádějí, proč dochází k poruchám digitální transformace:
• nedostatek angažovanosti zaměstnanců
• neadekvátní podpora řízení
• špatná nebo neexistující medzifunkčná spolupráce
• nedostatek odpovědnosti
• obavy o soukromí a bezpečnost údajů
• rozpočtová omezení
• omezené vlastní znalosti a znalosti
• regulační a legislativní změny
• nezralá digitální kultura
Jednou z největších výzev digitální transformace pro společnosti, které se „nenarodili v digitálním formátu“, jsou starší systémy a aplikace – starší technologie, které nepodporují digitální iniciativy, ale nedají se snadno nahradit.
Pokud vedení odmítne zaplatit za výměnu starých technologií, nebo nezíská potřebnou podporu výkonných a správních orgánů k investování do generální opravy, digitální transformace se pravděpodobně neuskuteční.
Týmové úkoly digitální transformace.
Vybudování správného týmu pro úsilí o digitální transformaci nejdůležitější součástí úspěšné strategie digitální transformace. Úsilí začíná dobrými lídry-obvykle vedoucími pracovníky na úrovni C s rozpočtem, vlivem a respektem. Generální ředitel (CEO) zpravidla jmenuje osobu odpovědnou za iniciativu digitální transformace. V některých společnostech to může být digitální ředitel (CDO) nebo osoba najatá speciálně na práci v oblasti digitální transformace nebo za projekt může odpovídat CIO, technologický ředitel (CTO) nebo operační ředitel (COO), který stojí v čele iniciativy kromě jiných povinností.
• Spojení s obchodní technologií. Rozumějí obchodním modelem, problémům se zkušenostmi zákazníků a technologické strategii.
• Evangelisté. Vysoce kvalifikovaní komunikátory, kteří přinášejí vzrušení a nacházejí financování.
• Finanční zainteresované strany. Zpravidla jde o vedoucích pracovníků na úrovni C.
• Projektoví manažeři. Vypracují podrobné plány projektů udrží projekt v chodu a vzbuzují červené vlajky.
• Obchodníci. Propagují výhody digitální transformace interně a externě zákazníkem a akcionářům.
• Řízení procesu Implementace – vedoucí IT se zaměřují na instalaci technologie a vedoucí procesu se zaměřují na řízení změn.
Týmy IT zvládají značnou část práce spojené s výběrem, implementací a správou technologií, které umožňují a pohánějí iniciativu. Tým IT pracující na iniciativě digitální transformace musí být schopen rychle inovovat, testovat, nasadit a škálovat projekty.